Bylinky pro ženy

Obchod |

Ženy mají řadu specifických trápení. Naštěstí máme zastání v přírodě, která je k nám nesmírně štědrá a vymyslela pro nás spoustu přírodních prostředků, které podpoří zdraví žen všeho věku během různých fází života.

Pojďme si představit bylinky, které jsou vhodné výhradně pro ženy a jež by nás neměly minout.

Kontryhel obecný

vynikající ženská bylina, která účinně tlumí gynekologické krvácení, zejména menstruační, a současně tlumí i bolesti spojené s menstruací. Tím samozřejmě ovlivňuje příznivě i psychiku a je vhodná při klimakterických potížích. U žen zpevňuje podbřišek, což může velmi příznivě ovlivňovat při náchylnosti k potratům a výhřezům dělohy. Preventivně působí proti vzniku děložních myomů a cyst.

Řebříček obecný

je „králem v léčbě ženských nemocí.“ Léčí krvácení, nejen gynekologická, a potlačuje křečovité bolesti při menstruaci. Má účinky močopudné a desinfekční. Užívá se při poruchách menstruace a také v klimakteriu (tlumí návaly, pocity nepokoje). Předchází vzniku myomů v děloze a zánětu vaječníků.

Drmek obecný

ne příliš známá a přitom velice potřebná ženská bylina. Obsahuje aktivní látky podobné ženským hormonům. Podporuje celý ovulační cyklus, stimuluje hormony důležité pro početí, pomáhá tak ženám, které si přejí otěhotnět. Stabilizuje menstruační cyklus, mírní bolestivou menstruaci. Poskytuje úlevu při premenstruačním syndromu a vyrovnává hormony při menopauze. Příznivě ovlivňuje cysty a tlumí fibrotické změny v prsech. Patří mezi nejlepší byliny, které dokáží pomáhat během endometriózy.

Jetel luční červený

je jednou z nejsilnějších bylin plnou fytoestrogenů, což jsou přírodní látky, které připomínají ženské pohlavní hormony estrogeny. Pomáhá při návalech horka a nevolnosti, což patří k častým projevům menopauzy. Ženy jej také užívají při nepravidelné menstruaci, gynekologických zánětech a na podporu otěhotnění.

Jeřáb ptačí

pomůže vyrovnat hormonální hladinu a srovnat cyklus. Používá se na potíže ženské hormonální sféry, zejména při hypofunkci hormonálních orgánů, přesněji vaječníků a nadledvinek. Jeřáb je velice vhodný při klimakterických potížích.

K hormonální rovnováze přispívá také meduňka a šalvěj, kterou navíc oceníte při nadměrném pocení, což bývá jedním z dalších nepříjemných projevů menopauzy, stejně tak klidní nervy a pomáhá při nespavosti – šalvěj je ideální bylina v období klimakteria.

Bylinky pro těhotné a kojící

V tomto období je vhodné užívat bylinky se zvýšenou opatrností. Raději zvolte neutrální byliny jako jahodník, dobromysl, rooibos (neobsahuje kofein, je vhodný při zažívacích a žaludečních problémech, dodá energii), meduňku (nevolnosti, relax a spánek), maliník až ve 3.trimestru (uvolňuje pánevní svalstvo). Při kojení to jsou bylinky hlavně na podporu tvorby mateřského mléka jako fenykl (i proti nadýmání) nebo mateřídouška či meduňka pro příjemný spánek.

Bylinky v období premenstruačního syndromu

Z vhodných bylin se dá doporučit řebříček, kontryhel, třezalka (uklidňuje), řimbaba (tlumí migrény i menstruační bolesti). Pro ženy, které na PMS trpí, je obecně doporučováno dodržovat pitný režim, přidat fyzickou aktivitu, zvýšit příjem železa a snažit se méně stresovat.

Bylinky v klimakteriu

K nalezení nové hormonální hladiny jsou vhodné bylinky jako jeřáb ptačí, kontryhel obecný, řebříček obecný, drmek obecný, jetel červený a pak také bylinky, které si dokáží poradit s vedlejšími příznaky menopauzy jako je nadměrné pocení (šalvěj), neklidný spánek (kozlík, mučenka), nervozita (třezalka), snížené libido (Ashwagandha, Kotvičník zemní), únava (gotu kola, guarana, maral kořen), bolesti hlavy (kopretina řimbaba).

Časté ženské problémy mívají spojitost s nervovým systémem, ale také s životosprávou. Neměli bychom zapomínat na dostatek minerálních látek a železa a to především před a během vašich dní. Zmiňované bylinky už pomohly ženám nesčetněkrát, rozhodně stojí za to je vyzkoušet.

Dr. Popov – přítel vašeho zdraví