Medvědice léčivá (Arctostaphylos uva-ursi)

Medvědice léčivá (Arctostaphylos uva-ursi) Medvědice léčivá se využívá při léčbě dny a při potížích ledvin a močové soustavy. Účinky medvědice léčivé Protizánětlivý Diuretický Antibakteriální Použití Medvědice […]

Medvědice léčivá

(Arctostaphylos uva-ursi)

Účinky medvědice léčivé

• Diuretický
  • Antibakteriální

Medvědice léčivá nebo také někdy medvědice lékařská se používá nejčastěji na zánětlivá onemocnění močového měchýře a močových cest. Uplatnění nalezne také při léčbě močových a ledvinových kamenů nebo písku.

Dalším využitím medvědice je léčba dny, protože tělu pomáhá se zbavit kyseliny močové, která dnu zapříčiňuje.

Medvědice léčivá je poléhavý, stálezelený keř rostoucí do výšky až 1,5 metrů. Listy medvědice jsou střídavé, kožovité a mají obvejčitý tvar. Květy mají zvonkovitý tvar a jsou bíle až narůžověle zbarvené. Květy rostou v hroznovitém květenství. Plody připomínají červené bobule.

Používanou částí medvědice léčivé jsou její listy.

Účinné látky obsažené v medvědici léčivé jsou flavonoidy, silice, třísloviny, tiperteny, saponiny a hydrochinonové glykosidy.

Medvědice léčivá roste v Evropě, Asii a Severní Americe. Roste na slunných a vlhkých místech. V České republice se ale vyskytuje pouze vzácně a je u nás chráněná.

Stálezelené listy medvědice léčivé se dají sbírat takřka celý rok, nejlépe ale na jaře a na podzim.