Violka trojbarevná (Viola tricolor)

Violka trojbarevná neboli maceška se užívá při plicních nemocích, pro čištění krve a pro léčbu kožních onemocnění.

Violka trojbarevná

Účinky violky trojbarevné

• Rozpouští hleny
  • Podporuje látkovou výměnu

Violka trojbarevná se používá zevně jako koupel nebo k oplachování nemocných tkání. Zevní užití nálevu z violky pomáhá při lehčích kožních onemocnění jako je akné, nadměrná tvorba lupů nebo svědění pokožky.

Maceškový čaj se používá pro léčbu kašle, k rozpouštění hlenů a k léčbě nemocí z nachlazení.

V lidovém léčitelství se violka trojbarevná používá jako čaj pro čištění krve, pro podporu látkové výměny a působí také vnitřně proti akné.

Violka trojbarevná nebo také lidově maceška trojbarevná je drobná bylina dorůstající 30 cm. Violka má hranatou lodyhu, ze které u země vyrůstají palisty a řapíkaté listy s pilovitým až zubatým okrajem. Květy violky trojbarevné rostou na dlouhých úžlabních stopkách a jsou většinou modré až fialové a žlutobílé.

Drogou violky trojbarevné jsou květy, nať nebo kvetoucí nadzemní část.

Terapeuticky účinné látky obsažené ve violce jsou flavonoidy, sliz, třísloviny, fonolkarbonové kyseliny a kyselina salicylová.

Violku trojbarevnou nalezneme téměř v celé Evropě na okrajích cest, polích a loukách.

Violka trojbarevná se sbírá od května do září.