NOVINKA - Bylinné bonbony

NOVINKA - Bylinné bonbony

Chutné bylinné bonbony ve čtyřech příchutích. Místo běžného cukru obsahují isomalt, který přispívá k mineralizaci zubů, a oproti jiným bonbonům mají sníženou kalorickou hodnotu o 40 %.

více informací

Poštovné a balné

Poštovné a balné

Doprava ZDARMA při nákupu nad 1000 Kč. Poštovné při platbě bankovním převodem za 89 Kč! 10% SLEVA pro členy Klubu Dr. Popova na výrobky Dr. Popova.

více informací
  • CZ
Obsah košíku
0,00 Kč

Psyllium Dr. Popova – jednička mezi vlákninami

Psyllium

Co je vláknina psyllium

Psyllium je rozpustná vláknina, která vzniká vyčištěním obalů semen jitrocele indického (Plantago ovata husk).
Jitrocel indický (Plantago ovata) je rostlina s nenápadnými květy a krátkými listy, které jsou porostlé jemným chmýřím. Roste hlavně v Indii, kde je surovina nejkvalitnější. Právě odsud ho pro vás dováží Dr. Popov v nejvyšší možné čistotě (98 %). Jitrocel indický se vyskytuje také v Iráku, Pakistánu a Austrálii. Nejvíce psyllia (celé tři čtvrtiny světové produkce) se vyrábí v Indii, další pěstitelskou zemí je Austrálie.
Z rostliny se využívá hlavně osemení, tedy vyčištěné obaly semen, protože jsou nejbohatší na rozpustnou vlákninu.

Jak rozpoznat kvalitní psyllium

Kvalitu psyllia poznáte například podle jeho bobtnavosti. Čím menší schopnost bobtnavosti má, tím nižší je jeho účinnost v trávicím traktu. Méně kvalitní psyllium může dokonce vyvolávat alergické reakce, proto důsledně dbáme na kvalitu našeho psyllia. Každou šarži psyllia necháváme pečlivě testovat v akreditovaných laboratořích po stránce mikrobiologie a kvality.
Níže uvedené účinky můžeme garantovat pouze u Psyllia Dr. Popova.

Jak Psyllium Dr. Popova působí

V trávicím traktu zvětšuje Psyllium Dr. Popova až 40krát svůj objem – psyllium vykazuje vysokou schopnost vázat vodu a vytvářet vazký gel. Vzniklý gel pak pohlcuje nadbytečnou tekutinu a prostým bobtnáním (mechanickou silou jako píst) odsouvá z traktu škodlivé zplodiny. Nabobtnáním Psyllia Dr. Popova vzniká pocit „falešného zasycení“ a zmenšuje se touha po jídle. Má nízkou kalorickou hodnotu, pouze 195 kJ (46 kcal) ve 100 g. Je přirozeně bezlepkové. Psyllium Dr. Popova je vhodné také pro diabetiky, vegany a vegetariány. 

Proč je Psyllium Dr. Popova prospěšné

Psyllium Dr. Popova změkčuje stolici a zvětšuje její objem, čímž napomáhá správnému a snadnému vyprazdňování. To je důležité zejména při zácpě, hemoroidech, v těhotenství atd.
Psyllium Dr. Popova obsahuje rozpustnou vlákninu, která podporuje správný metabolismus tuků a pomáhá udržovat správnou hladinu cholesterolu.
Psyllium Dr. Popova je unikátní doplněk stravy, který zvyšuje denní spotřebu vlákniny.
Při konzumaci nalačno navozuje Psyllium Dr. Popova pocit nasycení, čehož se hodně využívá při hubnutí.

Proč je pravidelná stolice důležitá

Každodenní zdravá stolice je přitom základem čistoty organizmu a nedílným kritériem pevného zdraví. Správná stolice je nepáchnoucí, světlejší, hustá a má konzistenci jílu. V případě, kdy stolice nesplňuje tato kritéria, je vždy na místě užití Psyllia Dr. Popova.

Jak a kolik vlákniny Psyllium Dr. Popova užíváme

Nejvhodnější je užívání vlákniny Psyllium Dr. Popova nalačno nejméně 1/2 - 1 hodinu před jídlem a s odstupem 2 - 3 hodiny při případném podání léků. 1 až 2 čajové lžičky (2,5 – 5 g) vlákniny Psyllium Dr. Popova rozmícháme ráno, popř. i večer v 250 ml vody. Můžeme ochutit. Důkladně zapijeme dalším šálkem tekutiny (vodou, bylinným čajem, ovocnou šťávou apod.).
U zácpy je třeba psyllium co nejdůkladněji zapíjet, u průjmu (kde vzniká naopak potřeba hustší konzistence), zapíjíme psyllium běžně. Nejvyšší doporučené denní dávky Psyllia Dr. Popova nebo Psyllicolu: těhotné ženy - 1 čajová lžička, malé děti od 3 let - 1 čajová lžička (nejlépe jako součást kaše), kojící matky - 1,5 čajové lžičky, dospělý člověk - 5 čajových lžiček (12,5 g). Psyllium Dr. Popova lze také použít do polévek, omáček, jogurtů, jako součást müsli apod. 

Nutriční hodnoty Psyllia Dr. Popova

Průměrné nuriční hodnoty Psyllia Dr. Popova ve 100 g: vláknina 84,1 g, bílkoviny 2,8 g, sacharidy 7,8 g, tuky 0,8 g, sodík 0,9 g, kalorická hodnota je pouze 195 kJ (46 kcal) ve 100 g.

V jaké podobě můžete Psyllium Dr. Popova koupit

Dr. Popov nabízí nejširší sortiment produktů s originálním indickým psylliem na českém trhu. Psyllium Dr. Popova nabízíme jak v sypké podobě, tak také v podobě kapslí (ty zaručují komfortnější užívání, bez nutnosti přípravy, např. pokud chceme užívat psyllium v práci, při cestování atd.).
Psyllium je dnes natolik populární, že pro vás připravujeme také výborný chléb s jeho obsahem (Psyllium chléb Dr. Popova). Tento chléb má vysokou nutriční hodnotu, je chutný, vhodný ke každodenní konzumaci. Obsahuje vedle žitné mouky i tři pro zdraví velmi prospěšné ingredience: vlákninu Psyllium Dr. Popova, lněná a dýňová semena.
Dále vám nabízíme sušenky s obsahem Psyllia Dr. Popova – Hvězdičky Dr. Popova. Ty obsahují kromě Psyllia Dr. Popova pšeničné klíčky a celozrnnou mouku, mají snížený obsah cukru a představují zdravou alternativu běžných sušenek.
Pro milovníky slaných dobrůtek jsou tu tyčinky s Psylliem Dr. Popova.

Další informace

Nepřekračujte doporučenou denní dávku vlákniny psyllium. Není určeno jako náhrada pestré stravy. Výrobek není určen pro děti do 3 let. Uchovejte v suchu při teplotě 5 - 25 °C. Ukládejte mimo dosah dětí. Užíváte - li Psyllium Dr. Popova poprvé nebo po delší době, doporučujeme začít s dávkou 1 čajové lžičky denně a postupně dávkování přispůsobit vlastním potřebám. 

Vláknina

Proč je vláknina prospěšná pro lidský organismus

Odborníci na výživu stále častěji upozorňují na nedostatek vlákniny v našem jídelníčku. Ta přitom nepomáhá jen při hubnutí: podporuje zažívání, je vhodná při zácpě nebo v boji s cholesterolem… Strava bohatá na vlákninu představuje účinnou prevenci proti řadě onemocnění, zejména tlustého střeva. A právě tam začíná naše zdraví – ve střevech.

V potravě, která se v Evropě konzumovala zhruba před sto lety, byl vlákniny dostatek. Její potřeba byla tehdy plně kryta obilím, které se mlelo k výrobě chleba jako celek. Pozvolný přechod od produktů z celozrnné tmavé mouky k bílé mouce vedl ke ztrátě tohoto jedinečného zdroje vlákniny a dalších biologicky aktivních látek. Od r. 1910 se jedná již o několikátou generaci, vystavenou ve stále větší míře tomuto nezdravému způsobu "civilizačního" stravování.

Jaké druhy vlákniny známe

Vlákninu, kterou dělíme na rozpustnou a nerozpustnou, nelze v potravě ničím nahradit.
Rozpustná vláknina dokáže při pravidelném užívání nejen omezit zácpu a vyčistit trávicí trakt, ale navíc ještě snížit hladinu cholesterolu, tuků a cukru v krvi a omezit riziko vzniku žlučových kamenů. Významnou měrou přispívá k redukci váhy. Ovsem v našem běžném stravování rozpustná vláknina citelně chybí. 
Nerozpustná vláknina prochází trávicím traktem v nezměněné formě a její klíčovou funkcí je mechanicky detoxikovat trávicí trakt.

Z historie vlákniny

Psyllium se v indické ajurvédě užívá více než 2000 let a také ve starověkém Řecku už psyllium znali. Řekové rostlinu pojmenovali vzhledem k velikosti a tvaru slupky slovem „bleší semeno“. Od té doby se psyllium používalo po celém světě jako lék na zácpu a průjem, na čištění střev a při trávicích poruchách, jako je například pálení žáhy.
Pravý význam vlákniny byl zhodnocen až počátkem 20. století, ale již Hippokrates z Kóu, nazývaný otec medicíny, si povšiml příznivých účinků celozrnného chleba na tlusté střevo.
Výzkumem vlákniny se zabýval Alexander R. P. Walker, americký biochemik, který ve 30. letech 20. století přesídlil do jižní Afriky, aby se zde zabýval analýzou produktů lidského metabolismu. Přitom zaznamenal určité rozdíly mezi analyzovaným materiálem původního obyvatelstva, bělochů a obyvatel žijících ve městech. Strava původních obyvatel totiž obsahovala velmi málo tuků a bílkovin, ale naopak velké množství rostlinných vláken, jejichž denní příjem činil 25 až 30 gramů, v některých případech až 100 gramů.
Dalším mezníkem  se pak stala 50. léta, kdy Walker začal publikovat studie, které upozorňovaly na extrémně nízký počet gastrointestinálních onemocnění, mezi něž patří zánět slepého střeva, střevní polypy nebo rakovina tlustého střeva. Stejně tak srdečně cévní onemocnění u původního obyvatelstva se vyskytovala zcela ojediněle. Velmi řídký byl také výskyt zlomeniny krčku stehenní kosti u seniorů a zubní kaz u dětí. Není divu, že se proto výzkum vlákniny stal nesmírně důležitým prvkem v rozvoji zdravé výživy.