Doprava ZDARMA při nákupu nad 1000 Kč. Poštovné při platbě bankovním převodem za 89 Kč! 10% SLEVA pro členy Klubu Dr. Popova na výrobky Dr. Popova.

Měsíček lékařský (Calendula officinalis)

Měsíček hojí vyrážky nebo odřeniny, pomáhá při žaludečních a střevních katarech a detoxikuje tělo.

Měsíček lékařský

Účinky měsíčku lékařského

Hlavní účinky měsíčku lékařského jsou:

• Protizánětlivé
  • Svíravé
  • Baktericidní
  • Detoxikační

Použití měsíčkové masti pomáhá hojit spáleniny, ekzémy a jiné kožní potíže. Měsíčková mast je vhodná také k ošetřování křečových žil.

Pití měsíčkového čaje slouží proti žaludečním a střevním katarům, při zánětech žlučníku a močového měchýře.  Měsíčkový čaj dále pomáhá odvádět z těla jedovaté látky a čistit játra a žlučník.

Měsíček lékařský je 20 – 70 cm vysoká bylina s balzámovou vůní. Listy měsíčku lékařského jsou pýřité a vejčitě kopinaté. Květy jsou jazykovité, mají světle žlutou až oranžovočervenou barvu a rostou v květenství hvězdnicovitých - úboru.

Drogou měsíčku jsou celé jeho úbory (květenství).

Účinnými látkami měsíčku lékařského jsou především triterpenalkoholy, triterpensaponiny a také silice s cadinolem, torreyolem a dalšími látkami.

Měsíček vyhledává hliněnopísčité půdy na slunečných místech. S jistotou se neví, odkud pochází. U nás se pěstuje a vzácně roste i planě na polích.

Měsíček lékařský se sklízí od června do října.