Jitrocel kopinatý (Plantago lanceolata)

Jitrocel kopinatý je známý pro své účinky při léčbě kašle, pomáhá při zahlenění, léčí záněty střev a zácpu.

Jitrocel kopinatý

Účinky jitrocele kopinatého

• Detoxikační
  • Léčí horní cesty dýchací
  • Odbourává hlen

Jitrocel kopinatý se osvědčil jako výborný prostředek proti dráždivému kašli, pomáhá při zahlenění. Používá se ale také při potížích s astmatem, při zánětech průdušek a při dalších nemocech dýchacích cest.

Jitrocelový čaj působí pozitivně na trávení. Pomáhá při zácpách nebo zánětech střev. Přispívá k odvádění škodlivých látek z těla a čistí krev.

Jitrocelový obklad pomáhá na špatně hojící se rány nebo bodnutí hmyzem.

10 – 40 cm vysoká bylina s přízemní růžicí listů. Listy jsou vzpřímené, podlouhlé, se zužujícím se řapíkem. Čepel je na vrcholu špičatá. Květenstvím je koncový válcovitý klas.

V léčitelství se používá především jitrocelový list.

Mezi terapeuticky nejúčinnější látky jitrocele kopinatého patří slizy, třísloviny, iridoidglykosidy, flavonoidy, kyselina křemičitá.

Jitrocel kopinatý běžně roste na loukách, podél cest nebo na rumištích. Původně je z Evropy a Asie, ale byl zavlečen do celého světa.

Jitrocelové listy se sbírají od května do srpna.