Doprava ZDARMA při nákupu nad 1000 Kč. Poštovné při platbě bankovním převodem za 89 Kč! 10% SLEVA pro členy Klubu Dr. Popova na výrobky Dr. Popova.

Jablečník obecný (Marrubium vulgare)

Jablečník obecný podporuje funkci žlučníku a jater, uklidňuje žaludeční křeče a léčí záněty horních cest dýchacích.

Jablečník obecný

Účinky jablečníku obecného

• Protikřečový
  • Žlučopudný

Jablečníkový čaj stimuluje vylučování žluči a žaludečních šťáv. Podporuje trávení a chuť k jídlu. Jablečníkový nálev léčí průjmová onemocnění a klidní žaludeční křeče.

Čaj z jablečníku podporuje funkci jater a žlučníku a léčí jejich záněty.

Jablečníkový čaj se také prokazatelně podílí na léčbě zánětů horních cest dýchacích a napomáhá vykašlávání hlenu.

Jablečník obecný je vzpřímená bylina s hranatou natí, měřící 20 – 60 cm. Listy jablečníku jsou plstnatě ochlupené, okrouhle vejčité s vroubkovanou čepelí. Drobné květy mají bělavou barvu a skládají se do lichopřeslenů.

Jablečníkovou drogou je nať nebo kvetoucí nať.

Terapeuticky účinné látky jablečníku jsou hořčiny, saponiny, silice, třísloviny, flavonoidy a cholin.

Jablečník obecný roste na vysluněných místech v okolí středomoří a řidčeji ho najdeme na rumištích v severnějších polohách.

Ideální doba pro sběr jablečníku je od června do září.