Bříza bělokorá (Betula pendula)

Březové listí se v tradičním léčitelství používá především jako močopudný prostředek, k léčbě močových zánětů a při revmatických bolestech.

Bříza bělokorá

Účinky břízy bělokoré

• Močopudný
  • Pročisťuje organismus

Březový čaj se pro své léčivé vlastnosti podává při zánětu močových cest a při močových kamenech či písku. Močopudný účinek břízového čaje se využívá při nadměrném zadržování vody v těle, k proplachovací léčbě a k pročišťování krve.

Březové listí slouží k přípravě léčebné koupele. Koupel z březového listí je oblíbeným řešením při revmatických bolestech svalů, kloubů a při otocích.

Bříza bělokorá je strom známý pro svou bílou kůru s příčně odlupující se borkou. Březové listy mají klínovitou čepel, kosočtvercový tvar s protáhlou špičkou a pilovitým okrajem. Květem břízy jsou jehnědy.

Drogou břízy je její list.

Účinné látky březového listí jsou třísloviny, flavonoidy, silice, saponiny, fenolkarbonové kyseliny a hořčiny.

Břízu bělokorou najdeme nejčastěji ve světlých lesích v Evropě a v západní Asii.

Listy břízy bělokoré je ideální sbírat mezi dubnem a červencem.