Soutěž Klubu Dr. Popova

3 z vás teď mohou vyhrát balíček produktů Dr. Popova v hodnotě 500 Kč! Stačí být členem Klubu Dr. Popova a odpovědět na jednoduchou soutěžní otázku.

Doprava ZDARMA při nákupu nad 1000 Kč. Více informací naleznete v našich obchodních podmínkách.

Artróza

Osteoartróza je degenerativní onemocnění kloubů, pro které je typická destrukce až úplný zánik chrupavky tvořící styčnou plochu mezi kloubní hlavicí a kloubní jamkou. Chrupavka přestává být zprvu elastická, později se snadno tříští a ještě později se deformace přenese až na obnaženou kost.

Osteoartróza (též označovaná jen artróza) je nejrozšířenější nemoc lidstva. Jedná se o kloubní onemocnění, při kterém se přestává obnovovat chrupavka a zároveň dochází k poškození kosti a okolních měkkých tkání. Osteoartróza postihuje všechny klouby těla, snižuje pohyblivost a někdy může vést až k invaliditě. Je nejčastější příčinou dlouhodobé pracovní neschopnosti a invalidního důchodu.

Čím jsou lidé starší, tím je nemoc četnější. Nad 50 let je osteoartrózou postiženo 80% obyvatelstva. V kategorii 65 až 74 lékaři zjišťují různé formy osteoartrózy u 90% pacientů.

Osteoartróza však není jen průvodním znakem stárnutí, ale postihuje i mladé lidi, především sportovce, těžce fyzicky pracující a také pracovníky se sedavým zaměstnáním. Prvé artrotické změny lze diagnostikovat ve věku kolem dvaceti let.

Vznik a vývoj osteoartrózy ovlivňují:

- genetická dispozice (dědičnost)

- metabolická porucha (látková přeměna v těle)

- extrémní fyzická zátěž

- kloubní zlomeniny

- mikrozlomeniny

- opakované drobné úrazy kloubů

- kloubní záněty

- špatné postavení kloubů (vrozené i umělé - například vymknutí kyčle nebo kolena, nohy

do X či do O)

- nadváha

- jednostranná zátěž kloubů (bez kompenzačního cvičení)